Η Α’ Καρδιολογική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών εκπαιδεύει συστηματικά τους φοιτητές της Ιατρικής Σχολής Αθηνών στο γνωστικό πεδίο της Καρδιολογίας. Η εκπαίδευση έχει ως στόχο την απόκτηση βασικών κλινικών δεξιοτήτων όσο και θεωρητικών γνώσεων που θα αποβούν χρήσιμες στους νέους γιατρούς ανεξαρτήτως ειδικότητας που θα επιλέξουν να ακολουθήσουν.

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης

Προσέλευση στις 08.30 στη Γραμματεία της Κλινικής- 5ος όροφος και στη συνέχεια:

08.30 – 09.00
Εκπαίδευση στους θαλάμους από τους ειδικευόμενους της Κλινικής

09.00 – 11.00
Εκπαίδευση στους θαλάμους από Στελέχη της Κλινικής

11.00 – 13.00
Διαλέξεις στο Αμφιθέατρο με ευρύ αντικείμενο καλύπτοντας διάφορα θέματα καρδιολογίας τα οποία αναφέρονται παρακάτω. Το πρόγραμμα διαλέξεων για κάθε σειρά φοιτητών αναρτάται στις ανακοινώσεις των φοιτητών.

  • Ηλεκτροκαρδιογράφημα
  • Αθηροσκλήρωση
  • Υπερηχογράφημα
  • Περικαρδίτιδα
  • Μυοκαρδίτιδα
  • Οξέα Στεφανιαία Σύνδρομα : Διάγνωση – Παθοφυσιολογία-Θεραπεία
  • Χρόνια Στεφανιαία νόσος – Επιλογές επαναιμάτωσης -Δευτερογενής πρόληψη
  • Κολπική μαρμαρυγή
  • Παροξυσμικές υπερκοιλιακές ταχυκαρδίες
  • Κοιλιακές αρρυθμίες και Αιφνίδιος  Καρδιακός Θάνατος
  • Διαταραχές κολποκοιλιακής αγωγιμότητας
  • Παθήσεις τριγλώχινας
  • Διατατική μυοκαρδιοπάθεια
  • Αρτηριακή Υπέρταση
  • Συγκοπή
  • Πρωτογενής πρόληψη – Εκτίμηση συνολικού καρδιαγγειακού κινδύνου
  • Νόσος περιφερικών αρτηριών
  • Δυσλιπιδαιμίες
  • Στένωση-Ανεπάρκεια αορτικής βαλβίδας
  • Ενδοκαρδίτιδα
  • Στένωση – Ανεπάρκεια μιτροειδούς
  • Βασικές Αρχές «ΚΑΡΠΑ»
  • Πνευμονική Υπέρταση
  • Οξέα αορτικά σύνδρομα
  • Καρδιακή Ανεπάρκεια: Διάγνωση -Θεραπεία
  • Μη κυανωτικές και κυανωτικές συγγενείς καρδιοπάθειες
  • Πνευμονική εμβολή
  • Υπερτροφική Μυοκαρδιοπάθεια

Εξετάσεις Φοιτητών

Η εξέταση των φοιτητών  αποτελείται από:

  • Γραπτή εξέταση, στην οποία ο φοιτητής καλείται να απαντήσει σε 8 θέματα ανάπτυξης και να περιγράψει 2 ηλεκτροκαρδιογραφήματα
  • Προφορική εξέταση, η οποία διενεργείται σε διαφορετική ημέρα από τη γραπτή εξέταση

Ο τελικός βαθμός προκύπτει από το μέσο όρο της γραπτής και προφορικής εξέτασης.